רבני אירופה בקריאה לילדי הקהילות היהודיות: "בואו לישראל"

נתי קאליש No Comments on רבני אירופה בקריאה לילדי הקהילות היהודיות: "בואו לישראל"

למעלה מ-120 ילדים בגילאי 12-13 מאירופה יגיעו בשבוע הבא למסע ייחודי בישראל | בנוסף כ- 100,000 משלוחי מנות נשלחו ל-560 קהילות יהודיות ברחבי אירופה ואל המשלוחים צורפו מגילות אסתר ב-5 שפות

12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שנתיים בהן לא ניתן היה לקיים את מסע בני המצווה לישראל בגלל נגיף הקורונה הקטלני שהיכה בעולם, ייצא ביום ראשון בשבוע הבא מסע בן שבוע ימים בו ישתתפו למעלה מ-120 ילדים וילדות בני 12-13. מטרת מסע בני המצווה להכיר לנערים את ארץ ישראל עליה למדו ושמעו במסגרות השונות שמפעיל "מרכז רבני אירופה" יחד עם "איגוד הארגונים היהודיים באירופה".

במסגרת המסע אותו מקיים ארגון "מורשה" של "מרכז רבני אירופה" בסיוע נדיבים וארגונים, יבקרו הילדים בשורה ארוכה של אתרים ברחבי הארץ ויחוו את ארץ ישראל ברגליהם. שיאו של המסע יהיה מתן זוגות תפילין לבנים ופמוטות להדלקת נר שבת לבנות אותם יקבלו הנערים בטכס מרגש שיתקיים ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות רבנים ואישי ציבור נכבדים.

במקביל לארגון המסע, מסתיים בימים אלה מבצע לוגיסטי סבוך של משלוח 100,000 משלוחי מנות ל-560 קהילות יהודיות ברחבי אירופה, בהם גם קהילות בערים נידחות משלוחי המנות אשר כוללים חטיפים וממתקים, הועמסו בקרטוני ענק במבצע מיוחד בניהולו של הרב יוסי ביינהקר סמנכ"ל ה"מרכז" וארגון "מורשה". אל משלוחי המנות צורפו גם מגילות אסתר ב-5 שפות, אנגלית, צרפתית, רוסית, גרמנית ועברית במטרה לאפשר ליהודי הקהילות להשתתף בקריאת המגילה. 

מיד עם סיומו של מבצע משלוחי המנות, זו השנה השלישית שהמבצע נערך בקהילות היהודיות, עמלים ב"מרכז רבני אירופה" במרץ רב בסיום משלוח 120,000 מארזים של מצות שמורה ו"כזית מצה" למאות קהילות ברחבי אירופה. אלה נשלחות לרבנים וראשי קהילות שיחלקו אותם בסמוך לחג הפסח.

בימים אלה הופצה ערכה מיוחדת עבור ילדי הקהילות היהודיות ממנה יכולים הרבנים והרבניות בקהילות ללמד את הילדים על מצוות הפורים לצד הנגשת מצוות חג הפסח באמצעות ערכה מיוחדת שתראה אור בחודש הקרוב.

יו"ר ה"מרכז" הרב מנחם מרגולין שניצח על המבצע יחד עם מנכ"ל "המרכז" הרב אריה גולדברג ציינו כי הדאגה הרבה ליהודים בקהילות השונות באירופה באה לביטוי במשלוח מנות וכזית מצה עבור הקהילות היהודיות השונות שמצפים להם. הם ציינו במיוחד את פועלו של סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר שמשקיע עמל רב במסע ובמשלוחים.

 



0 תגובות